fredag 22. april 2011

ABC skandinavia # Y.





-Y-
er neste bokstav ut
i ABC - leken.







Yndige påskekyllinger...




...og Yndige påskeliljer, som begge bringer bud om nytt liv!

Nettopp derfor passer de så godt i påsken
som jo tiden da Livet vant over døden.


Livet vant, dets navn er Jesus.
Halleluja.
Han var død, men se han lever.
Halleluja.
Dødens porter åpner han,
halleluja,
viser vei til livets land.
Halleluja.


Jesus døde for oss alle.
Halleluja.
Vi skal leve for hverandre.
Halleluja.
Jesus oppsto. Så skal vi,
halleluja,
oppstå til et evig liv.
Halleluja.



GOD PÅSKE!

13 kommentarer:

Rejen sa...

Fint valg for Y og fine ord...God påske..;-D

Mona sa...

Jag blir så glad över alla gula färger i påsken. Bra Y-val. Önskar dig en Glad Påsk!

Rimkogeren sa...

Flot Y-eksempel og dejlig himmelsk billede. God Påske :-)

Donald sa...

Ja, de er da yndige, disse kyllinger - og særligt påskelilierne :) God påske ønske du.

Brit. (lille meg) sa...

Dette var flott! Yndige påskekyllinger, og fine vers også. Nå har vi påsken her, og vi minnes Jesu død og oppstandelse.
Ønsker deg en god påskehelg!:)

Inge sa...

Søde og dejlige y valg du har med her.. :-)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Riktig god påskemorgen til deg Margit!
Flott løsning denne gang også:))
Er bestandig oppe tidlig på påskemorgen,få med meg sola stå opp(om det er sol da, og det er det i dag:)),koke egg til frokost,og ikke minst få med meg påskesangene på radio(ingen påske uten).

Ønsker deg og dine en flott påskedag!

Jørgen sa...

Fine påskesager, -liljer og -vers. God resten af påsken.

Melusine sa...

Yndige og fine påskekyllinger/liljer!
Bud om nytt liv, ja det er herlig :)

K@ri sa...

Hei min venn og God Påske! Ja, jeg vet det er i det seneste, men påsken er jo god når vi kommer til påskemorgen da ;-)
I Mulighetenes Rike har jeg bare ett mobilt nettverk og det tar på halvtimesvis tidvis når jeg logger meg inn for å legge igjen kommentarer, så det blir det ikke mye av på det nettet. Da gjenstår det en runde hos mange for å takke for trivelige kommentarer, og du står først på lista igjen! Takk for at du er til! Dine kommentarer varmer og gleder ofte, og vit at jeg setter veldig stor pris på det!
Da håper jeg at yndig kan brukes som betegnelse på morgendagen din, og jeg gleder meg over enda en søndag! Og det kjennes godt med en hjemmesøndag.
Vakre tanker og god klem fra K@ri*

Hulda sa...

De påskekyllingene av filt er så søte. :) Yndige rett og slett! Lurt å bruke på y.

Pysselfarmor sa...

Men oj sådana där små gula kycklingar som på översta bilden har jag också....

Qehenne sa...

Yndig er da et bra valg på Y. Gult er en ordentlig farge å bli glad av, herlig valg på Y :-)