torsdag 22. juli 2010

ABC runde 3 # O.








Bokstaven er
-O-






Her kommer Ole Brumm...
 ...i flere varianter...
"tvillingene" i midten er...





...tøfler!




Disse små - Olene  hører også med!





Det var en gang en tante som visste
at Kjersti var en
Ole Brumm-samler,
derfor gav hun henne en saftflaske med denne på!
Så var det også en mamma, som ved et uhell, knuste flasken.
Mammaen ble så lei seg,
 og sa til tanten at hvis hun fant en slik,
 måtte hun kjøpe den, uansett hva den kostet.







Etter en tid,
da mammaen nesten hadde glemt hele
Ole Brummen,
fikk hun en bursdagsgave, av tanten,
 som dere ser hun ble kjempeglad for..
På oppfordring av tanten var kameraet klart...








Flere Ole Brumm - produkter!
FLOTT , Kjersti at du har så mange!







Her kommer Ole Brumm,
en liten bjørn i skogen.
Trallalalala bom, jeg heter Ole Brumm.

Dette er en liten bjørnevise.
Å, mon tro jeg snart får litt å spise?

Her kommer Ole Brumm,
en liten bjørn i skogen.
trallalalala bom, jeg heter Ole Brumm.







Godt at Ole Brumm også finnes til store dyner!



Så ser vi mage andre O - bidrag HER.














20 kommentarer:

Inge sa...

fint valg for O, vi kalder Ole for Peter Plys her i landet. Han er en meget klog lille bjørn, som siger mange finurlige ting.
Ha' en god weekend

Petrinetrollmor sa...

Eg likar også Ole Brumm :) Han er den mest gossete bjørnen som finns. Han og så bjørnen Colargol :) Kjempekoselig O-bidrag !!

Maria G sa...

Nalle Puh är en alldeles bedårande liten björn. Gillar han och alla hans vänner.
Jättefint O-inlägg!
Trevlig helg!

Petunia sa...

Ole Brumm er bare herlig!! Han har litt for liten forstand men hva gjør vel det når man har hjerte på rett plass:)

Ja, jeg hadde kanskje fortjent den klokken!! Haha! Jeg prøvde jo å være snill og grei. Min bestefar arvet den klokken siden han var eldst og da min bestefar døde, så hadde ikke han så mye av verdi i huset sitt. Min far er eldst der og av fire søsken fikk han første valget og tok klokken. Jeg trodde mine foreldre ville ha klokken på hytten, men den virket ikke og ble liggende i en kartong. Jeg syntes klokken er fin i seg selv og ba dem henge den opp på hytten likevel, men da fikk jeg tilbud om å overta den! Det var ikke nei i min munn! Min mann den gangen satte den i stand og dingdongene ga like gode følelser som da jeg var liten:)

Henny sa...

Peter Plys er bare skøn, og nu lærer jeg så, at han hedder Ole Brumm på norsk.

Refleksjon på livsvegen sa...

Veldig artig!!!

Hulda sa...

Åjøss, her var det mange Ole Brumm-saker. :) Artig med den karaffelen som du fikk. Det var jo midt i blinken. :) Mange fine bilder!

linsky sa...

Å, så koselig!!

Vi har også den saftflasken, og den har vært i bruk i mange år nå! Også hadde minsten nesten samme sengesett da han var liten.
Og vi har samme grøtbolle og krus også.

Ole Brumm er jo så herlig. :)

Madame sa...

Dejligt gensyn med min barndoms Peter Plys, som vi kalder ham her :-)
Rigtig god weekend til dig!

Benedicte sa...

Herligt! Og på dansk kan Ole Brum blive næste uges indlæg - som Peter Plys ;-)
God weekend herfra

Anonym sa...

Ja, den tanten--:) Og nå har vi i hvert fall oversikt over hva Kjersti har av Ole Brumm-produkter.Hilsen Toril.

Tussilago sa...

Så gøy med en slik samling!
da jeg var lita jente kjente jeg ikke til Ole Brumm, han var ikke en vi kjente noe til hjemme hos oss når jeg tenker meg om. Det var først da jeg var godt voksen at jeg stiftet bekjentskap med ham.
Nå opplever jeg jo at han har like mange visdomsord til voksne som til barn!

Anonym sa...

Må elske Ole Brum og hele Hundremeterskogen! Fantastisk historie!

Living next to me sa...

hehe jegh tror jeg har de samme effektene på loftet , de tøfflene nekter mannen min meg bruke og de er livsfarlige i trapper. Valgte samme tema men fra en litt annen vinkel , jeg var t.o.m så dum at jeg tatoverte han på overarmen..ikke lurt,det er ikke særlig lekkert sammen med selskaps tøy ..ha en fin helg..

AnKa sa...

Tusen takk for koselig kommentar fra deg.
Og hvem har vel ikke et forhold til Ole Brum;) Mange flott Ole Brum ting du har fått tatt bilde av.
Nå håper jeg at vi får litt sol her nord. Det trenger både kropp og sjel...
Ja lille Kaisa hunden vår er en racer til å rive ut innmaten i lekene sine. Uansett hvor lite hullet er. så det er nok ikke bare din hund som liker den leken:)
Ønsker deg og dine ei flott helg.
Klæm fra AnKa

TorAa sa...

Ikke rart Ole Brum har vært en favoritt gjennom mange generasjoner.

Noe så hyggelig er det vanskelig å tenke seg?

Flott tekst og supre bilder.
Til å bli i meget godt humør av.

Ruth Bernssen Bø sa...

Her var mange koselige utgaver av Ole Brum.
Han er til å bli glad av, ikkje rart at så mange samler på desse tinga.
Takker for kommentarar hos meg :o))
God helg.

Marit Johanne sa...

Det var litt av en samling Ole Brum'er!
Det har visst blitt en stund siden jeg var innom deg nå. Ønsker deg en fortsatt god søndag. Her regner det i dag, men vi hadde en nydelig dag igår.

Anonym sa...

Hur härligt som helst! Bedårande O-inlägg :))
Mvh Halina

Melusine sa...

Ole Brum var en av mine favoritter som barn og har kost meg med innlegget ditt :)