fredag 30. oktober 2009

ABC i ord og bilder 2 # F.







F
Og hos meg står den for-
Fe


De Fem Feene på denne boksen ...


passer på en liten Formue...
Faktsk tusen blanke kroner!
Så nå har du sett hvordan det ser ut...
de er ikke mine...




Opprinnelig var det et puslespill i boksen,
alt sammen tilhører Kjersti.



Dette her må være en ordentlig trylle-Fe,
se bare hvor små blomstene er...



OG HER...
Feen har svinget tryllestaven!
Så stor ble blomstene!
Flink
Fe!
Gresset gjorde den også grønt-
i rekordfart!




Fem Fine Feer på en Fin hylle.



Til slutt tar jeg med denne yndige Feen,
som sitter under lampen
og drømmer om en sommer som svant...







Flere bidrag finner du her.

















30 kommentarer:

Hulda sa...

Det må jeg si! Litt av en fe som fikk gresset grønt og stemorsblomstene så store. Hun har virkelig magi i tryllestaven sin! ;)

Den boksen er nydelig, puslespillet likeså. :) Mange fine feer på f. Koselig innlegg.

:)

Marits Hus sa...

Så nydelige feer! Tenker på Tingeling jeg, fra en gammel tegneserie......
God helg!

Turid sa...

Nydelig innslag på F!
Likte den boksen med feene og formuen oppi;-) Så flott puslespill det var!
Sånne blomsterfeer må være gode å ha!
Riktig god helg til deg og dine!

Anonym sa...

Blomsterfeen falt jeg helt for!Hun kunne godt ha tryllet frem sommeren igjen. Det ser ut som hun har de evnene!Flott eske som har vært puslespill i. Smart å bruke som sparebøsse. Ha en fortryllende helg.

Madame sa...

Det var vel nok fint - sikke en masse smukke feer!

Ha' en dejlig weekend!

Sologbolig sa...

Nydelige feer. Feene på boksen minner meg om feer i ei bok eg har. God helg til deg.

Anonym sa...

Feer er Fortyllende, synes jeg - har alltid likt Feer, jeg. Og den boksen, SÅ nydelig! Og tenk å ha en Fe på verandaen som får blomster til å gro og gress til å bli grønt i en Fart - det må være Fantastisk å ha en sånn venn! Flott inlegg i dag igjen, og god helg! Takk for koselig kommentar Fra deg!

Magdalena sa...

heia...
Guri, så nydelig innleg...!!
vakre feer...

så god idè!!

ha en koselig helg,- og takk for hilsen fra deg...
klem, magny

linsky sa...

Så mange nydelige feer!Den trylle feen var jo utrolig flink. :-D

Anonym sa...

Tro hva Kjersti sparer til i den fine boksen? Det innramma puslespillet er nå veldig søtt da:) God helg hilsen Toril.

Marit Johanne sa...

Så mange fine feer! De må nok bringe lykke :-)
Takk for hyggelig kommentar på fjellbildene mine. Vi kan desverre ikke gå så lange turer i fjellet lengre vi heller på grunn av min manns helse, men selv om vi bare går en halv times tid kan en oppleve fjelleventyret. Håper du kan få deg noen fine turer igjen etterhvert også.

Henny sa...

Det er godt med feer, og du har dresseret dine godt. Sådan at de kan få blomsterne til at vokse og gøre græsset grønt!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Bare så vakkert!!
Herlig pusslespill og boks:)
Fortryllende feer!
Ønsker deg ei flott helg, kos deg masse:)
Klem.

Niemor sa...

Ååååå jeg elsker feer =) Supert F-valg =)

Lene sa...

Så mange vakre feer du har :) Og jeg fikk sånn en lengsel etter sommeren i noen av bildene dine :)

Petunia sa...

Små herlige historier hver uke for deg:)
Er det tannfeen som har kommet med alle de pengene??

Strikkebesta sa...

Magisk med feer! Flotte bilete og fin f-løysing.

Anne-Lie sa...

Fin sparbössa;-))

K@ri sa...

Nok en flott løsning!
Jeg er imponert!
Vakre tanker om en god helg til deg fra K@ri*

Ellen sa...

Så fin og koselig løsning på F'en. Tenk tusen blanke kroner... ikke så verst bare det!!

Ønsker deg en fin helg!

Marie sa...

Ja her var det mange koselege og fine feer :)

God helg :)

K@ri sa...

SÅ smart du er! Regndress hadde jo vært magisk, men ikke den jeg viste bilde av da......
Hvordan har du gjort det? Har du noen oppskrift? Kan jeg spørre om tips/råd/bistand? Og noe til vinteren før sneen kommer skulle hun jo også hatt, men hvordan angriper jeg nå det?
Har du bilder av dine kreasjoner eller har du tatt patent :o)
Hilsen fra en nybegynner som er veldig mottagelig for tips!
En god søndag ønskes deg også.
Her blir kirkegang og klokkeklang og tur i skog og hei! Jeg gleder meg :o)

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er berre så flink til å finne gode motiv på ABC innlegga.. ;-)
Ha ein flott søndag!

TorAa sa...

Fantastisk og som vanlig veldig fantasifullt.
Boksen minner meg om min egen barndom:
Samlet penger i en boks og lekte Onkel Skrues pengebinge. Fine drømmer og minner.

Melusine sa...

Jeg er veldig glad i feer, og disse er kjempeflotte!

Living next to me sa...

Feer er vidunderlige , og de var disse også .
F.

Brit. (lille meg) sa...

Mange flotte feer her! Og, som vanlig: Flott løsning på utfordringen! Ha ei fin uke, Margit!

Mia sa...

Feer flotte som i en fairytale. Trodde tusen kroner blev en stor pose, jeg.. Fine bilder, godt å bli påminnet om sommer nå :)

K@ri sa...

Hvor snill er ikke du da :o)
Jeg mente ikke å tigge, men jeg er veldig takknemmelig. Og jeg betaler mer enn gjerne for det!
Ha en fin dag videre!

Vakre tanker fra K@ri*

Anonym sa...

Jeg har lurt på hva feene gjør om vinteren når alt er vissent og kaldt ute. Tenkte kanskje de var trekk-feer ;-) men nå vet jeg at de er pengepassere. Så bra.