tirsdag 12. mai 2009

Ute på terrassen.





Vi har hatt flott vårvær !

Det resulterte i at jeg plantet stemor i krukker
og satte ut, i skapet mittt, og ellers på terrassen,
1. Mai.

Det er rekordtidlig for meg!


Og det er deilig!



For en stund siden fikk jeg en pakke i posten.
Det var fra en jeg hadde bestilt noen varer fra en gang.
Da jeg fikk varene var det noe som ikke var blitt med,
og på grunn av dette sendte hun nå det som manglet,
pluss mye mer som jeg fikk i gave.

Reiret på bildet her var i pakken, det passet godt til fuglene mine.
Pyntet fint i skapet.
Et av de tre kortene jeg fikk, ser vi også her. .


Her er et av de andre kortene., og se på den fine kortholderen!
To bjørkeskiver satt sammen.



Mer fra pakken er dette hjertet med søte små blomster.



Fem frøposer , ringblomst, blomkasje,valmue,
forglemmegei og løvemunn.
Og se på de nydelige tegningene! Jeg sier at dette er samleobjekt,
min datter har disse alvene på mange ting,
iallfall på puslespill, speil og en kakeboks,
men også på noen frøposer.
De er SÅ nydelige!



Et kort til...
fikk også en pakke "duftefrø",
den står og lager gòlukt på kjøkkenet.



Pynten her er en gave fra en god bloggvenn.
Tusen takk, passer fint på skapdøra.



Er ikke riktig slik jeg skal ha det,
måtte bare få ut noe i godværet vi hadde da,
slik at vi kunne kose oss med å se på det, og få en lengere sesong.
Nå er plantene blitt større.


Henne jeg fikk alt dette hos heter Anja
og nettbutikken, hun nå har lagt ned, het
Hageliv.
Tusen takk for gaven fra deg!
Som du ser passet alt her hos meg.

(Håper det jeg sendte til deg kom vel fram.)



Et tillegg:
Konkurranse hos
Alvas hobby.

Ta en titt innom der, så får du se noe fint.


24 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så fint du har det på verandaen din. Det skapet er jo bare så koselig.
Ha en riktig god kveld :)

Brit. (lille meg) sa...

Så mye flott! Så mange fine ting du har fått! Heldig var du!
Og verandaen din er blitt så fin også, alt dette pynter opp.
Jeg har ikke satt ut sommerplanter enda, men nå skal jeg iallfall pynte på grava til 17. mai.
Ha en fin dag!:-)

Turid sa...

Å så mye fint du har i skapet ditt. Riktig så koselig var det;)

Hulda sa...

Jeg har jo sett alt dette på ordentlig, så heldig er jeg. ;) Syns det er så fint i skapet ditt, sjarmerende. Og det aller fineste er de små fuglene på reiret. Supersøtt. :)

Nunne sa...

Koselig alt det du har fått.
Si meg, har du sådd og prikla stemor sjøl?
Hvert år tenker jeg å så masse frø, men det blir aldri annet enn ringblomster og blomkarse... de er så enkel.
Vi har ikke så bra vær no, litt kaldt og vært ganske mange dager med regn her.
God kveld, fra Glomfjord

Som dagene går sa...

Kjempekoselig skap med masse spennende inni og rundt. Ja, en får så lyst til å sette ut ting når sola skinner, men her er det nok mye for tidlig ennå.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Nå er våren kommet til deg også ja, det er ikke vanskelig å se! Så koselig med pottene med stemor i det fine skapet! Kjekt hver gang du stikker innom hos meg og legger igjen kommentarer! Takk skal du ha!! Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Hei!Så mange fine ting du har fått.Passet flott i skapet ditt.Veldig søtt.Minner litt om disse tittekassene som var så populære for ei tid tilbake.
Fin tolking av ordet Ansvar i innlegget under,og et flott dikt.
Begynner å bli litt trøtt av malingen,men det nærmer seg "the end" heldigvis.Blir nok lenge til jeg maler om kjøkkenet,for det er ikke gjort i en fei.Så skal man jo på jobb innimellom også.
Ønsker deg en fin kveld!
Vi har fått regnvær nå,men det er greit for meg.Vi har enda noen snøflekker hist og her...

h.espe sa...

Hei, og tusen takk for koselig besøk hos meg!! Ja, jeg tror nok at Hulda og jeg har lik smak på mye, iallfall så "sluker" jeg de flotte innleggene hennes, og drømmer meg bort....

Så flott du har ordnet ute. Skapet ditt var kjempefint, og fylt med så masse flott!!!

Ønsker deg en god kveld videre!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

Takk Margit..

har så vidt fått lest siste innlegget.. nydelige ting.. frøposene er bare skjønn;o))

Klem fra mæ

Marie sa...

Så koseleg du har pynta :)
Eg har fri på tirsdagane og idag har eg jobba i hagen heile dagen. Har luka mange av beda, men har litt igjen. Eg har ikkje planta ut så mange sommarblommar enno, berre stemoren er på plass. Har tenkt å plante eindel på lørdag.

Fjordheim sa...

Så kjedelig å være syk. Men du får kose deg inne da.
Ønsker deg riktig god bedring :)

Som dagene går sa...

Hei igjen!
Du, æ begynte å lure på noe. Du har kommentert på et tidligere innlegg hos meg, "Pay it Forward", og nå lurer æ på om du tenkte å ta i mot utfordringen og bli med på dette, følge reglene, eller ville du bare sende hilsen. Viktig for mæ å vite slik at æ kan følge det opp. Tolka det som en hilsen eller har æ tatt feil??
Usikker og derfor spør æ slik at du i tilfelle ikke blir utelatt.

Turid sa...

Såå koselig skap du har ute- har stor sans for det.
Har å et slikt , men ikke så stort som ditt- pynter og diller der.
Akkurat nå går det i maling her hos mæ, det er stua som får seg en ny farge.
Du får ha takk for trivelig kommentar, ønsker deg fine dager nå mot 17. mai.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Åååh...så flott du har pynta!
Kjempekoslige bilder, og de frøpakkene var Nydelige rett og slett...
Kjekt at du ville være med på konkuransen min, gleder meg til trekkninga:)
Ønsker deg en fin kveld!

Heidi sa...

Alltid koselig her inne hos deg! Ja nå er det vår og værmeldinga på YR er jo strålende i dagene som kommer. Verandalivet venter! Kos deg i vårsola!

Elzie sa...

Du har fått det riktigt fint i ditt skåp. Det där fågelboet var så fint.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Britaiskogen sa...

Hei, og takk for at du besøkte bloggen min. Du kommenterte at jeg kaller meg britaiskogen. Det er en spesiell grunn til det, som jeg vil blogge om en annen gang. tenkte ikke over at det vare en blomst, men det passer veldig bra da jeg er veldig glad i blomster..Veldig koslig hjemmeside du har, ser ut for at du også liker blomster og mye mer, gleder meg til å følge deg..

eba sa...

Så koselig du hadde pyntet på terassen! Det skapet ditt var så flott!

Stubbetufsa sa...

Hei! Jeg vil sende deg et god- bedring-ønske! Trist at du skulle bli syk når godværet kom! Jeg har vært ute i hele dag og rusket i hyttehagen!
Klem!

Hanna sa...

Så söta bilder!
Hanna

hjemme bra sa...

Hei der.
Takk for hyggelig besøk på bloggen min :)
Så koselig det blir ute hos deg. Kjekt med tidlig vår! Vi har hatt oppimot 18-19 grader i dag! Men vårlufta er fortsatt skarp...
Eg koser meg med nye kameraet. Kjekt å ta gutta med ut, og så knipse fine motiv medan dei er på oppdagelsesferd! Ja, det er godt å leve i frihet og fred!

Klem

sammen på veien sa...

Så kjekt at du får nyte våren der nord. Unner deg det virkelig!! Ønsker deg god bedring! Håper du kommer deg raskt:)
Takk for gode ord til meg:)

god klem fra meg

TorAa sa...

Kjempekult utested - veldig trivelig og dekorativt