mandag 16. mars 2009

Mandagstema nr 4.


Ordet fra MANDAGSTEMA i dag er-
FRITID.



Det første jeg tenkte på var hytta, der mye av min FRITID tilbringes,
men ble noe annet jeg viser her...


Noe jeg gjerne gjør i FRITIDEN er å skrive brev.


Når brevpapiret er så fint som dette er det ekstra fint
både for sender og mottaker.




Kanskje ikke så mange som skriver brev på denne måten,
men mine brevvenner og jeg liker det.


Synes det er en god måte å bruke litt
FRITID

på.


Gunvor og jeg har brevvekslet i ca. 14 år.
Vi har på en måte hatt en del FRITID sammen.


Det er fint å gjøre det litt koselig på skriveplassen,
-gir inspirasjon


Mitt motto her må bli:
Bruk litt av din
FRITID-
Gled noen med et brev!





17 kommentarer:

Unknown sa...

Så koselig tolkning av fritid:0)
Skrive brev er jo noko kvar og ein av oss burde gjere meir av...Alt for mykje går via telefon, meldingar og epost!!
Ha ein fin mandag, klem

Brit. (lille meg) sa...

Så bra at du skriver "ordentlige" brev! Jeg er sikker på at det blir satt pris på! Jeg har også ei venninne jeg skriver brev til. Men vi prater i telefonen også imellom..
Det brevpapiret så delikat ut. Ekstra hyggelig å få et slikt brev.
Jeg sa jo selv at jeg bruker mye tid ved PC'n, så det er helt i orden.
Synes det er både interessant og artig......
Ha ei god uke, Margit!

Beate sa...

For en bra tolkning av temaet. Vi skulle alle vært flinkere til å sette oss ned å skrive et godt gammeldags brev innimellom.

Hulda sa...

Så fine bilder! Jeg likte så godt både brevpapir og måten du har satt sammen motivene på, lampen, rosen, sangboken. Lekkert, lekkert. ;)

Fjordheim sa...

Ja det er alltid koselig å få brev. Kanskje enda koseligere nå, siden det skjer så sjelden. Heldige de som får brev av deg på så flott brevpapir.
Likte veldig godt den lampen din. Veldig koselig skriveplass du hadde.
Ønsker deg ei flott uke :)

Evami sa...

FOr en herlig måte å tilbringe fritida si på:) Det er jo så koselig å få håndskrevne brev i posten,men det er sjelden for tida det! Og til og med til jul er det en del som skriver på pc og massekopierer eller sender e-post.

Er ikke flink selv,men det re håndskrevet til jul og når vi er på ferie:)
Ha en fin kveld og kanske noen av oss setter oss ned og gleder noen med et ordenlig brev:) Klem Eva

heidi sa...

Kjempekoselig og vakre brev, heldige er de som får disse brevene!

God mandagskveld!

Marie sa...

Tänk att få ett handskrevet brev, det är det inte många som får i våra dagar. Det handskrivna brevet blir så mycket mer personligt, något av personlighet finns ju där i skriften. Och så vissheten om att någon har tagit sig tid, både att skriva, och gå till posten. Då känner man att man blivit värdesatt. Men ack vad dåligt jag är på att skriva, blir på höjden ett kort.

Kram och en riktig fortsatt skön måndagskväll

Petunia sa...

Jeg har skrevet mange brev i mitt liv, men nå går det nok helst i mail. Jeg elsker å få brev og elsket å skrive det, så det er nesten litt vemodig å lese innlegge ditt.

ASSA sa...

Så nydelig bilder!
Fin fortolkning og tenk å få håndskrevet brev da, jeg skriver kun "ordentlige" julebrev til venerog familie, jeg koser meg veldig da! Men er ikke så flink resten av året til å "srive" brev ;)

Havfruen sa...

Jøss...du skriver brev? Egentlig kjempeherlig..men husker ikke sist jeg skrev et. Det går på mail. Men akk...jeg husker hvor spennende det var å vente på brev fra brevvenner. Tidene forandrer seg..på godt og vondt!!

Ha en fin mandagskveld:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Takk for koselig kommentar!Så koselig når noen legger igjen et spor på bloggen,setter stor pris på det:)Flotte bilder av fritid hos deg, og nydelig brevpost!Er så koselig med håndskrevne brev, de blir satt ekstra pris på.Er dessverre ikke så ofte en får slike brev lenger så det gleder liksom mer..Den sangboka du viser har vi også,har bestandig vært glad i å synge og det er ei fin bok.
Ønsker deg en fin kveld og morradag Margit!
Klem.

Vanja sa...

Så koselige bilder av en enda koseligere fritid's syssel -brevskriving.
Fint å ta være på denne tradisjonen, det har så lett for å bli for mange sms'r i stedet for...
Takk for titten. Ha ei flott uke.
klem fra Vanja

Cathrin sa...

Flott tolkning av temaet! Koselig med brevskriving, det er noe annet enn en mail eller sms...så mye mer personlig! :O)

Elzie sa...

Åh vad trevligt att du är en "brevkvinna". Jag har haft brevvänner sedan jag var ung och har fortfarande kvar över en stor del av världen. Det är så trevligt när det ligger brev i lådan tycker jag. Och så fint papper också!
Jag hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Ser du som du har det veldig fint på hytta :-) Flotte bilder!

Anonym sa...

Nydelig!
Sitter på et hotellrom i Stavanger.Snart drar vi med hurtigbåt til Sand.Skal på middag hos nederlandske venner før foredraget i kveld. Tilbake til Stavanger i morgen tidlig. Besøker etiopisk-norske venner på Klepp før foredrag der i morgen kveld.Suksess hittil.Slik er vår fritid!): Toril.