mandag 29. desember 2008

Juleduker og litt til.


Denne nydelige juleduken fikk jeg i gave til en "runddag". Fikk den av en snill venninne som jeg bare har møtt to ganger, ellers hatt kontakt med i mer enn 10 år, pr brev, telefoner og sms. Tenk alt det arbeidet! Og så gi det bort! Slik er den brodert i begge kortsidene. Enda en gang takk, Gunvor!




På langsidene har hun brodert God jul.



Dette er pynt ala Hulda. Stilfullt som hun alt annet hun gjør!


Denne juleløperen er aldeles skjønn! Den fikk jeg til bursdagen min nå nettopp. Det er min niese som bor i Haugesund, som har laget den. Tusen takk Solveig! Hun er så flink og kreativ. Strikker, quilter, hekler og gjør mye annet og. Hvis noen har lyst å se finner dere henne på: Lappesola.




Her er hele løperen, nydelig julestoff med kirke og hus. Skinner fint fra vinduene!












12 kommentarer:

Hulda sa...

Fine duker ja. :) Artig at du nevnte pynten jeg laga til
1.juledag. :)

Brit. (lille meg) sa...

Dette var aldeles nydelig!
Og som du sier, den duken du fikk, er det nedlagt mye arbeid på!
Heldige du!
Kjempefin pynt også!
Så har du vel laget dette innlegget helt selv, artig det. Du er flink!
Håper du har glede av bloggingen!
God natt,Margit, nå skal også jeg finne senga, klokka passerte midnatt nå nettopp.

Turid sa...

Du så flotte duker, og julepynt!
Skulle ønske jeg kunne sy...men det er nok ikke min sterkeste side.
Turid;)

Anonym sa...

Hei Margit !
Så koselig hos deg...du er flink :)
Skjønner godt at denne jula har vore spesiell med tanke på mamma di som gjekk bort i vår...Følelsane..minner og sakn blir ekstra sterke i denne høgtida. Mi kjære mamma fekk slag 2 juledag og har lege på sjukehus sidan...vi får heldigvis kontakt og ho har bevegelsane i orden...men det er vondt..så denne jula har vore og er litt spesiell. Er såå glad i den gode kjære mamma mi :)
Ønsker deg og dine alt godt i året som kjem Margit !
Varm klem frå Johanne

Magdalena sa...

så fine duker... blank pynt er så vakkert, er glad i engler her også...
stor klem, til deg og Godt Nytt år!!!

Anonym sa...

Hallo Margit.

Må snike meg som snarest innom bloggene for å ønske riktig god nyttårsfeiring. Har huset fullt her til søndag og da blir det vel litt mer blogging herfra.

God klem til deg.

Nunne sa...

Du, nå ser jeg at du er mamma til Kjersti og Hulda....
Hvor er Kjersti....savner henne fælt......

Liv sa...

Så fine duker du viser. Jeg er spesielt glad i duker som er laga "på gamlemåten" slik som den du fikk av veninna di. Helt nydelig!
Du viser mye annet fint også!


Tusen takk for besøk hos meg, du må gjerne komme igjen :-)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Flotte duker, og fint pynta!!
Vil ønske deg ei fin nyttårsfeiring, og et Godt nytt bloggår!!!

Anonym sa...

Godt nytt bloggeår! Fint at du blogga juleduken fra Sol, da kan jeg kikke på den her! Toril.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Hei og godt nyttår til deg.
har fått meg ny blogg.
God helg :))

Lappesola sa...

Hei tante,

det kom en festlig pakke til meg i posten i dag.
Gleder meg til å åpne den på torsdag. Tusen takk.

Klem fra Sol