lørdag 10. desember 2011

ABC skandinavia runde 2 # Å.










Så er vi nådd til siste bokstav  denne andre runden av
ABC scandinavia.
Det betyr at jeg nå avslutter min femte runde,
det betyr også at jeg gir meg med dette,
iallefall inntil videre.
Jeg vil takke for alle fine bloggere som jeg har møtt i ABC leken
og ønsker lykke til videre for dem som tar en runde til.
Kommer sikkert innom!


Siden vi nå er midt i advent syns jeg min Å passer ...







Å, kom nå med lovsang, jordens kristenskare! 
Å, kom nå med lovsang til Betlehem! 
Kom for å se ham, kongen i en krybbe! 
Kom, tilbe ham, Guds under! 
Kom, tilbe ham, Guds under! 
Kom tilbe ham, Guds under:
 Vår Herre Krist! 




Gud, evig Gud og lys av lys det er han! 
Til oss er han kommet som bror i dag. 
Sann Gud av opphav, født før alle tider. 
Kom, tilbe ham, Guds under! 
Kom, tilbe ham, Guds under! 
Kom tilbe ham, Guds under:
Vår Herre Krist! 














7 kommentarer:

Hulda sa...

Nå har jeg kosa meg med dine to siste innlegg. Så nydelig lys i bildene under. Tenk at mørketida kan gi slikt lysskinn. Flott med stråene som står der som en silhuett mot den blårosa himmelen.

Flott var også innlegget du har her i dag. Å, kom nå med lovsang var en verdig avslutning på ABC-runden. Nydelig, gammelt bilde du har funnet også.

Gler mæ tel besøk av dåkker i mårra. :)

Donald sa...

Ja det passer så fint, dette "Å!"

Ja, Margit, ger mig også (jeg holder op for denne gang med ABC)

Det er morsomt at prøve noget nyt.

Så takk for denne gang! Jeg sætter Malyskrok på blogglisten, så jeg kan finde dig igen :)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det var en kjempefin julesang som passet veldig godt til bokstaven Å. Jeg liker denne sangen så godt!

Ruth Bernssen Bø sa...

julesang til å innlegget passer jo veldig bra i desse tider.... :o)

God 3.søndag i advent

Marit Johanne sa...

Det passet jo veldig bra med denne å-en på denne tida. Du har vært utrolig oppfinnsom gjennom alle disse rundene med alfabetet, kan nok være godt med en pause nå, så ikke du vrir hjernen din trill rundt :) Ha en fin 3. søndag i advent!

Jørgen sa...

Godt Å. Fem omgange er ikke så lidt, så jeg kan godt forstå, at det må være nok. Jeg har samme tanke trods kun to omgange. Du er med på min blogliste - så på gensyn.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Takk for følget... synes det er trivelig å ha blitt kjent med gjengen. Jeg fortsetter. Det er aldri for sent å angre seg... så hvis det skjer, hadde det vært hyggelig.Da henger du deg på.

Flott, gammel illustrasjon du viser med Maria med nyfødte Jesus.
Ønsker deg en riktig god jul og et godt, fredelig, nytt år!
Beste hilsen Bjørg Nina