torsdag 1. april 2010

After Ski 1.






Petunia har åpnet for "påskeblogging"!
ARTIG!!




Dagens TEMA:
Jula varer helt til påske.




Påskeharen  det er jeg;
   hei og hei og hei på deg!
På min vei jeg fant en krans
som i jula fanns.





Enda henger den her ute,

på min nabos dør og rute.






Fra Plantasjen jeg så tryller,

 blomster små, som påsken hyller!

Setter så forsiktig inn

vårens blomster, kinn mot kinn.





En overraslelse så stor,

venter henne som her bor..

Hun av meg må lære litt,

skifte blomster ganske titt! 

Påskeharen har vært på besøk
og lagt igjen en liten spøk! 



Flere  juleting jeg  så.

Hva skal her jeg finne på?



Et grantre fra julen,  grønt, men bart...


her må jeg finne på noe rart!


Opp i treets topp jeg klatre må,
for å henge egget på!


Opp i toppen, i en fei...
jula, jula, gå din vei!


Denne fargen er så fin,
nesten slik som genser`n min.



Så er alle eggene oppe ,
nå kan jeg både sprette og hoppe!



Men se nå her! Jeg var ikke ferdig...
selv om jeg har strevd iherdig!
Den røde  krans ved døren her....

... byttes må med en kylling der!
OG NÅ JEG SLITEN ER!!




Du kan gå HIT,
så finner du flere Jul\Påskebilder.








12 kommentarer:

Petunia sa...

Ingen over og ingen ved siden!! Du slutter aldri å forbause meg og så på rim også!! Kjempebra Maly!!!

Hulda sa...

Hehehe, så artig!! Virkelig en flink liten påskehare. :) Så flink han var med dørkransen både på den store og den lille døra. Kjempebra innlegg, både i bilder og tekst. Fikk meg faktisk til å tenke litt på figurene til Ivo Caprino. :)

ArneA sa...

En fasinerende historie om et serdeles bra naboskap vil jeg tro

Trollmor sa...

For en herlig historie, og en heldig nabo som har deg og påskeharne til å hjelpe seg og forandre jul til påske:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Alle tiders...

Påskeklem

ps: Gratulere som vinner hjå Laila Karin

Marita sa...

KOselig innlegg, og fornøyelig forkledning av julekransen, du ;)

Anonym sa...

Fantastisk! Har du diktet helt selv? Æ e kjæmpeimponert!

Mia Folkmann sa...

Flot rim og gode billeder! Forstår godt at du er sliten... ;-)

Elisabeth Augusta sa...

Travelt blir det rett og slett når jula varer helt til påske. Morsomt har du hatt det, det er jeg sikker på.

Melusine sa...

Imponerende! Dette var virkelig fornøyelig :)

Anonym sa...

Morsomt! Toril.

naturglede/Randi Lind sa...

Du var det helt suveren på dette! Knallgøy!