tirsdag 3. mars 2009

Veske.


Selv om jula for lengst er over og de aller fleste venter på våren, vil jeg nå vise denne fine vesken Hulda laget og gav meg i julegave.

Stolen veska henger på har min morfar laget, den er over 100 år.

Veska er akkurat i farger som jeg liker,
det visste hun.


Nydelig brodert rose, riktig så sommerlig.

I morgen har Hulda bursdag,
i den anledning har jeg laget en pakke som jeg mener er i hennes stil.
Synes den passet godt sammen med veska.


Hvis noen har lyst å se noe av det Hulda har pyntet med i anledning dagen,
kan dere gå inn til Husfruas Memoarer.




15 kommentarer:

Marie sa...

Så vacker väska - både söt och stilig. Presentinpackningen är också flott, både tuff och gullig. Kram

Hulda sa...

Så stilig og fint dette var! Artig å se veska fra meg, jeg ble fornøyd med den, det er godt at du også er det. :) Pakken til meg ser kjempefin ut, akkurat i min smak, du har rett i det. ;) Jeg er kjempespent, som alltid før bursdagen. :)

Du har tatt flotte bilder! - pakken passet godt til veska.

Brit. (lille meg) sa...

Så fin veske! Hulda er flink,- men det er sannelig du også!
Stilig med pakken og veska!
God natt, og ha en fin onsdag!

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei Margit !
Nydelig veske du har fått av Hulda..med så vakker brodert blomster på :):)
Stolen den henger på var òg veldig flott..og artig når den har mykje sjel etter morfaren din:):)
Pakken var nydelig innpakka ! Ja dette blir sikkert en flott bursdag :):) Ønsker dokke ein koselig dag :) go-klem frå :Johanne

Marie sa...

Vakker veske og fint pynta pakke :)
No skal eg kikke innom Hulda :)

Turid sa...

Så flott veske du har fått! Hun er flink hun datteren din! Og skikkelig fin stol også. Jeg ser hvem hun har arvet det etter, for den pakke var også nydelig;) Håper dere får en flott bursdagsfeiring;)

h.espe sa...

Hei, og tusen takk for koselig tirsdags-kveld besøk...

Vesken du har fått fra Hulda var kjempefin. Du har i det hele en datter som tryller frem de vakreste ting!!! Skal titte en tur innom Hulda, og gratulere henne med morgendagen...

Ha en fortsatt fin uke!

Som dagene går sa...

Så fin ei veske du hadde fått og presangen du hadde laga var også nydelig pynta. Skjønner nå familieforholdet (mor/datter, ikke sant?)

Kate-Marita Pettersen sa...

Så nydelig veske og pent innpakket gave:) De sto virkelig i stil til hverandre:)
Tusen takk for den fine kommentaren hos meg i dag, ja det er jeg som har skrevet diktet:)
Ha en fin onsdag,
klæm fra Kate:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flott veske, herlige farger!
Takk for koselig kommentar.
Ha en fin kveld og morradag!
Klem!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Så fin veske du har fått fra Hulda.
Du den stolen var nydelig altså.
Et kjært minne du har tatt vare på.
Håper du har hatt en fin kveld sammen med bursdagsbarnet.
Ha en fin uke :)

Elzie sa...

Verkligen snygg väska. Hon är duktig hon Hulda, hi, hi.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Fjordheim sa...

Så flott den veska er da. Helt herlig. Likte veldig godt fargene på den. HAr prøvd meg på slikt broderi jeg også. Men det er nok ikke så jevnt og fint nei. Må nok øve meg litt mer.
Har sett på den flotte kaka Hulda har laget og de flotte blomsteroppsatsene. Hun er flink.
Ønsker deg en flott helg :)

sammen på veien sa...

kjempefin veskeog fint innpakket gave. Så koselig å få noe som virkelig treffer.
Takk for god tilbakmelding på bloggen min.Veldig glad for å få så gode ord!!!

Ha en riktig god helg
god klem fra meg

eie sa...

Veska var kjempefin,stolen var ikke mindre fin den heller.morro å ha et slikt minne.Takk for hilsen inne hos meg.Ja er ikke vi heldige som får hvile i Jesu armer .Ha en fortsatt fin dag og en god helg.
Klem.