tirsdag 24. mars 2009

Kjøkkenpynt.



Dette kan jeg kanskje kalle

VÅR
på kjøkkenet.



Da kjøkkenet var ferdig, skapene malt og resten vasket
hentet jeg inn gåsunger.

Fant det, til tross for at vi bor i nord.


På bordet har jeg lagt en hvit brikke .



Jeg synes de to småfuglene passet fint ved siden av gåsungene.
Krukken og fuglene har jo lik farge også.

(Kjøpte fuglene hos Hageliv)

Jeg har to benker , der har jeg lagt på disse dukene jeg kjøpte på salg
på KID i vinter.


Synes de passet fint her,
ble godt fornøyd.


Dette bildet fikk jeg av en kusine da jeg var lita.
Er glad i det, og nå vil jeg ha det på veggen her.

Husk din far og mor,
står det.



OG så fikk jeg en gledelig overraselse !
Jeg var en snartur innom REMA 1000,
der sto det en smilende mann og sa:
Hei! Vil du ha en rose?

Ja takk, sa jeg, og så sikkert ut som et spørsmålstegn!

Værsågod, sa han,


du får også et fint lite kort med hjerte på.



Så kom jeg på det: REMA 1000 fyller
25 år!


Derfor denne oppmerksomheten.
Veldig koselig!




13 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte bilder fra et vårlig kjøkken! Jeg likte så godt bildet med stolen i bakgrunnen, og bildet av krukken og fuglene. Veldig bra! I det hele tatt fine bilder. :) Rosen var jo skikkelig overraskende!! Det er ikke hver dag slikt skjer. :)

Brit. (lille meg) sa...

Så vårlig og vakkert hos deg!
nydelig alt sammen!
Vakker rose også! Du var heldig!
Takk for hyggelig hilsen til meg.
Ha en god onsdag!

Unknown sa...

Så koseleg det vart på kjøkkenbordet med fuglar og gåsungar:0)
Utruleg fine dukar du har funne på Kid, og likte og veldig godt stettfatet ditt...
Koseleg med ein sånn overraskelse på Rema!!
Klem

Elzie sa...

Vilka snygga dukar du har. Och vilket härligt namn på det vi kallar videung.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

Nunne sa...

Bildene taler sitt språk, VÅR! DEILIG.
Du, i våre ringer står det
22-6-1974... det vil si at jeg gifta meg ei uke før deg... ? Artig sammetreff, satt og såg tilbake her hos deg...
Ønsker dge god dag!
Fra Nunne.

Anonym sa...

Det ble jo fint! Jeg var også innom Rema i går morges for å handle til mamma.Jeg så ingen snill mann med roser,derimot fikk jeg deilig marsipankake.Jeg fikk faktisk et stort stykke som jeg overraska mamma med da jeg leverte varene): Toril. PS: Hermann dro vel med første båten i morges,er litt spent,jeg.

Turid sa...

Så mye fint du har! Koselig med gåsunger/pusekatter på bordet, og de to fuglene likte jeg godt! Klem ;)

Marie sa...

Så vårfint köksbord...

Och så kul att bli lite extra uppmärksammad på en vanlig handletur.

Stor kram, med hopp om mer vår! Ska ned till Skåne nu...och hoppas på vår där.

sammen på veien sa...

Så koselig du har fått det!!! Pyntet skikkelig og våren kommer nok også der nord.
Kjekt å bli gitt en rose som kan glede deg og oss:)
Må du ha en trivelig kveld!!!
God klem fra meg

Som dagene går sa...

Så koselige bilder. Må vel vasse ut i snøen for å finne gåsunger slik at de kan sprette ut til påske.
Koselig Remagave!

Nikoline sa...

Dette var eit herleg vår-kjøkken! Så delikate fargar og nyyydelege brikker frå Kid som passa så godt til det andre! Og det gamle bildet må så absolutt få koma fram i lyset,ja..
Hmm... skulle gått på Rema 1000 istaden for Kiwi i dag forstår eg.. Så kjekt å få ei rose så uventa!
Ha ei god natt :0)

hvorfor ikke... sa...

Flotte bilder, syntes det ser vårlig ut hos deg;)

Men du, Emma som ønsker velkommen hos deg, hun er jo bare heeeeeelt bedårende!
Ha en god torsdagskveld i nord og snart er det helg.
smil Torunn

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei gode Margit :)
Såå koselig å sjå kor du har mala og pynta på kjøkkenet ditt.
Beundringsverdig innsats å male ei kjøkkeninnredning. Den vart utrulig flott. Dokke har det ordentlig koselig. Mykje fin pynt. Likte såå godt det bildet du hadde på det sideveggen på langskapet...
Så artig at du fekk det av ei kusine då du var lita då :)..og så fin tekst på den.

Også den boksen med fuglar mm då...den gir meg såå fine barndomsminner... Eg kjøpte slik til mamma og pappa + eit frukt skjerefjøl då eg var sju år. Mamma og pappa brukte den som kaffiboks i alle år :) ...barndomsminner er litt av ein dyrebar skatt.
Var hos mamma i går..skal til ho i mårå òg ! Er såå takknemlig for at ho har vore så stabil sidan slaget på nyttårsafta. På mandag blir ho 81 år :) Då skal eg lage bl.a ynglingskaka til ho :)bløtkake med heimelaga aprikosfyll :):)

Tenker på deg og dine og ønsker dokke alt godt Margit :)
Ønsker deg og dine kjære ei riktig god helg når du tar til på den:)
PS..veit du har vaska...så du har kanskje fått helgefølelsen litt alt du :):)..igjen hadet godt :):)