onsdag 7. januar 2015

ONSDAGSTEMA + I LIKE 179











ONSDAGSTEMA

BORDSKIKK



I LIKE







Dukkekoppene har jeg gjemt fra jeg var lita.
Og nå er jeg stor.

Siden jeg er glad for å ha dette enda deler jeg det på
Torsdagstema; I LIKE også.


STOR




MINDRE






MINST





Husker at min kusine og jeg fikk lov å ha saft,
eller melk i kanna...








Når mørket senker seg over bygd og by
er det trivelig å be gode venner på besøk.








Dette var en koselig kveld!

God bordskikk på disse gjestene.


OT



FLERE










15 kommentarer:

Violen sa...

ÅH, har du dockkopparna kvar! De väcker härliga minnen hos mig också! Roligt att se alla dina fina bilder!
Ha en fin dag!

Anita-Malta sa...

Men så jättefina de är de små kopparna !! Härligt att ha sparat dem så länge, de väcker ju många minnen. Gillar dina bilder mycket och dockapå sista bilden så fin !!
Önskar dig en riktigt God fortsättning på det nya året :)
http://anitasmalta.com

Eva Trillian sa...

Så mycket fint :) nästan så man skulle var a rädd att leka med dem!

naturglede/Randi Lind sa...

Så fine kopper og dukker!!! Jeg har mitt service i blått mønster et eller annet sted på loftet? Kanskje jeg burde ta det fram til å ha til pynt. Dine var vakre:)

Meta sa...

Så söta koppar och trevligt kalas för dockorna.
Ha ett gott nytt år
Kram Meta

anemonen sa...

Åh så fint porslin i miniatyr. Själv har jag inte kvar min dockservice. Lyllos dig.

Villrose sa...

Så heldig du er som hadde ekte porselenskopper! Husker jeg beundret sterkt min venninnes...
(Selv hadde jeg et prikkete italiensk plastservise)

Anonym sa...

Vi hade ingen hel servis när jag var liten, bara udda delar som vi ärvt från andra, så tyvärr finns inget kvar att ha kalas med. Kul att du fick bjuda dina söta vänner på gott fika!

amo sin blogg sa...

Ååå, så flott ha slike skattar frå barndomen.
Og så kjekt å dekke på til dei nydelege dokkegjestane dine.
Eg har eit par små koppar som eg fekk då eg var lita, dei står i eit skap. Kanskje eg skal sette dei fram i lyset.
Takk for koseleg innlegg.
Fredagsklem frå Anne-Mari

Refleksjon på livsvegen sa...

Herlig innlegg!
Godt nytt år til deg og dine!
Her ventar vi på storm og orkan.
Vore veldig stille i dag.
"Stille før stormen! " Har rydda inn i garasjen alt laust ute. Og så må ein berre vente.
God helg klem :-)

Kjersti sa...

Å, så arti. Huske kor arti d va å låne de koppan da æ va lita :-D

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Koselig innlegg fra deg Margit.
Godt nytt år til deg.
Ønsker også god helg,kos deg.

livihagen.blogspot.com sa...

Så herlig! Jeg fikk lyst å leite frem mine gamle dukkekopper. De ligner faktisk på dine, men har ett annet mønster. Sikkert samme produsent. Å så dukker da, hva er vel bedre :-) Det må i så fall være barnebarn.

Spirea sa...

Kjære søteste du! Så nydelig at du har tatt vare på slikt som du hadde som liten :) Min mamma kom med et slikt koppesett som HUN hadde da hun var liten, som nå hennes barnebarn leker med. Det syns jeg er så fint...at ting går i arv og at vi kan ha glede av noe som er såpass gammelt. fantastisk fint :) jeg håper ditt år har begynt bra fine deg - og jeg håper dette året blir et seiersår for deg fylt av glede og gode dager. selvsagt er ikke alle dager like, men det er lov å håpe på at det blir i overkant gode dager, og få av de vonde. jeg tenker på deg, du er god. klemmer fra meg

Anonym sa...

Det er sødt, stellet med dreng og pige! Det lyserøde stel er også fint :) Gode minder.

Billedet med de tre dukker og hunden som er til te-selskab, det er godt! :)
Hav en god uge! :)
Hilsen fra Danmark, Donald i Vejby