fredag 4. februar 2011

ABC skandinavia # N.










I ABC - leken er vi kommet til 
N

Jeg vil da vise et lite knippe 
Neser.
He he..









Hvem har pels så fin og så bløt,
og går på jakt om natten
og liker melk og honning og grøt?
Jo, det er... (katten)








Og hvem er sint på ku og på katt 
men veldig snill I grunnen,
og passer huset dag og natt?
Jo, det er... (hunden)









Og hvem er full av krøller og krull
og spiser gress på haugen
og gir oss mye deilig ull?
Jo, det er.. (sauen).







Men hvem er ikke doven det spor,
men rask som bilen nesten
og veldig klok og sterk og stor?
Jo, det er... (hesten)






Og hvem er glad i hund og i katt 
og med dem  liker  å kose,
og sover i seng hver eneste natt?
Jo det er ...Rose. He he...






Hvis du går inn HER
 får du se hva andre har funnet på!
Du kan også være med selv!












26 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Morsom og kreativ løsning på bokstaven N :)

Donald sa...

Næser er smukke! Åh - desværre er der også mange fordomme om næser, der er for store eller næser, der er grimme, men dine billeder er allesammen meget smukke, det er morsomt at se og jeg kan ikke lade være med at tænke at både dyr og mennesker har en næse - vi er variationer over det samme bygge-skema :-)

Inge sa...

hahahaaa.. hvor er det et godt og sjovt n valg.. Du ønskes en god weekend :-)

Madame sa...

Det var meget sjovt fundet på :-)
Rigtig god weekend til dig, Margit!

Refleksjon på livsvegen sa...

Kreativ du er..
Lenge sidan eg høyrde den songen..

god helg!

Hulda sa...

Her var det mange neser. Jeg likte hundenesen best. ;) Søtt med teksten til, det passet jo så godt.

Lisa sa...

Hihi här var det många näsor och nosar! :)

Helle sa...

et fint valg af n ord næser hehe og dejlige næser :)

Ellen sa...

Haha - hvor er du dejlig alternativ - hvem tør lige udgive et nærbillede af sin egen næse?
Du tør... Flot og godt N.

Det var et godt N, og jeg ønsker dig en god weekend :-)

Viola sa...

Å så søte neser! Jeg er så glad i kattens nese jeg, for den er så fuktig og god! :) Nå er jo jeg veldig glad i katter også da.. ;)
Tusen hjertelig takk for din fine kommentar! :)

Jeg ønsker deg en riktig god helg med klem fra meg! :)

Og du - mange fine bilder nedover her! Ser du koser deg over at sola har kommet tilbake, artig solbilde, og jeg forstår deg så veldig godt! :)

Mona sa...

Haha, det var ett kul inlägg. Många näsor att titta på här. Min favorit är egentligen kattens nos, men bland dina bilder blir det hundens och människans! Önskar dig en trevlig helg!

Linda sa...

Hehehe....morsomt!! Mange søte neser der ja!!=)
Ønsker deg å Emma ei god helg! Vi har startet helgen med kafebesøk vi!!;o)
God klem fra Linda!!=)

Marits Hus sa...

Ååå så fine neser(snuter);-)
Menneske-nesen også ;-))

Goood helg!!

Beth sa...

Morsomt innlegg. Du har jo en fin nesesnute i headingen din også? En liten knappenese...:-)

Melusine sa...

Neser, ja! Et virkelig underholdende innlegg du har på ukens bokstav :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Morsom vri på N-innlegget, du har nese for det!

Go' hælj ønskes deg ;:OD)

Kamelryttersken sa...

De kattenesene var orntlig nusselige :)

Kamelryttersken postet sist: N for Nordfra

Berliner brosten sa...

Totalt god ide :-) Jeg elsker kattenæserne!
Fortsat god weekend.

Qehenne sa...

N for neser. Det er sånne ubetydelige ord, men som vitrenger så veldig mye. God helg til folk og fe :-)

Rejen sa...

Herligt N valg og sikke en masse forskellige næser...;-D

hjemme bra sa...

hei. det var noen flotte neser du hadde bilde av her :D
Håper dere har en flott søndag!

Jørgen sa...

Fornøjeligt N.

naturglede/Randi Lind sa...

Dette var både morsomt og fint! Så flink du er!

K@ri sa...

Mange morsomme snuter du viser bilder av:)
Pakke sendes deg i posten i morra.
Ha ei fin uke:))
Vakre tanker fra K@ri*

Liv sa...

Artig måte å løse den bokstaven på :) Holder faktisk akkurat på med den sangen i barnehagen :)

Ha en fin uke!

Klem Liv

ps. takk for koselig kommentar på bloggen min!

Conny sa...

En rigtig god valg til N ,skønne næser du har fundet.