mandag 26. oktober 2009

MANDAGSTEMA nr 35.









Denne gang byr
MANDAGSTEMA

REGN


En REGNvåt terrasse kan fungere som speil...
og en liten rosa paraply lyser opp i gråværet.


Se regndråper faller fra skyen ned
Tippe, tapp tapp tapp.
Tippe. tapp tapp tapp.


Og skyen den seiler så glad av sted.
Tippe, tapp tapp tapp.
Tippe, tapp tapp tapp.



Rettferdig...eller..?


Det regner på den gode
og det regner på den onde,...


...dog langt mer på den gode,...



...for den onde
stjal hans paraply.


Charles Bowen.







Mer REGN kan du se HER.










26 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Du har et flott svar paa oppgaven denne gangen ogsaa. Artig dette mandagstemaet. Men jeg synes det noen ganger er vanskelige tema.
Ha en flott uke!

sinneskatten sa...

Har man bara ett rosa paraply så kan man vara ute i regnet!

Anonym sa...

Så kreativt og artig du gjorde dette temaet! Har du tenget selv? Artig funnet på:O) Legger snart ut mitt bidrag jeg, også. Fin mandagskveld!

Turid sa...

Koselig innlegg for en bergenser!
Kreativt og flott!

Heldigvis skinner solen i Bergen om dagene.
Vi trenger å tørke opp av og til;-)

Unknown sa...

Frisk tolkning av mandagstema.

Slikt vær har vi hatt siden i hele august, september og til starten av oktober. Den siste uken har vi hatt nydelig høstvær, så jeg måtte i arkivet for å finne bilde til Mandagstema. Så fort jeg hadde postet mitt innlegg, kom regnet på nytt.

Ønsker deg en fin uke!

Evami sa...

Slemme,slemme onde... Herlig funnet på,og så morsomt med paraplyen på terassen!.Den gode kunne fått den:) Ha ei strålende uke:)

linsky sa...

For en morsom løsning! :-D

Marie sa...

Regn var väl ett passande tema en dag som denna. Med ettt rosa paraply kan alltid muntra upp. Kram

K@ri sa...

Flott løsning, men nei takk! Jeg vil ikke se mere regn!!!
Jeg liker best finværsdagene fortsatt jeg, men så er jeg sikkert litt av en struts også da :o)
Ja, Ladyen viste jeg å være en badenymfe! Hun tok meg virkelig på senga der. Men nå vet jeg i alle fall at hun kan svømme, og det er da godt :o)
Tror nok ikke hun mente seg til noe bading hun heller, men sjøen var helt stille, så hun så nok ikke at hun var uti før det var for sent.... Det går raskt med sånne små føtter i leken. Vi har vært mange ganger ved vannet allerede, men jeg tror det er første gangen at det har vært blikk stille, så hun forregnet seg nok i dag. Sikkert litt stygt av meg, men jeg kunne i alle fall ikke la være å le. Jeg ble selvfølgelig ikke rask nok til å knipse noe bilde. Ikke har jeg vel vært stø nok på hånden heller sånn som jeg lo :o)
Nyt kvelden. Her er det snart svensk såpeserie på gang, og til den hører hjemmebakte knekkebrød og en kopp te. Boksen var tom i dag også, så nå lurer jeg på om det er mus i knekkebrødboksen....
Vakre tanker fra K@ri*

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hei Margit!
Takk for koselig kommentar, du skriver så flotte kommetarer, det gleder masse:)
Flott løsning på mandagstemaet denne gangen også, skjønner ikke hvordan du kommer på disse løsningene, veldig kreativt!
Ønsker deg ei fortsatt fin uke:)

Hulda sa...

Ja, her var det mye regnvær! Så stilig med paraplyen på terrassen, og regndråpene på den.

Artig med den strektegninga til det ordspråket. :)

Men, jeg håper det slutter å regne snart!

Fjordheim sa...

Stilig den "vitsen" du hadde til slutta Jeg visste ikke om det mandagstemaet da jeg laga innlegget, jeg såg det etterpå.
Det hadde jo passet bra.
I dag har det vært sol her. Vi har hatt en herlig høst. Og det har gjort godt siden sommeren ikke akkurat var noe å skryte over.
Ønsker deg ei god uke :)

Linda sa...

Næææ så artig, både bildene og historien!!=)

Hedwig sa...

Ett rosa paraply gör ju dagen lite mer acceptabel. Jag är i alla fall glad att jag inte bor på den norska västkusten, ni har ju regn titt som tätt.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Mens jeg leste og så gjennommandagstemaet ditt, så hørte jeg regnet rislet på vinduet her. Det ble liksom "helhet" i opplevelsen.
Jeg likte den om at det regnet mest på den "gode" - knis* men det er jo slik, sies det, at når det regner på presten, så drypper det på klokkeren! Derfor er det viktig å holde seg i nørheten av en påregna prest!! Knis*

Unknown sa...

Kjempeflotte bilder og ei utruleg bra tolkning av denne vekas mandagstema, Margit:0)
Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ HERLEG Å SJÅ KVA DU KLARE FÅ UT AV DEI ULIKE TEMA...

linn kr/sykepleier sa...

Morsomt innlegg. Søte tegninger. :D

Sonja sa...

Artig løsning på den oppgaven. Jeg husker godt den regla om regnet. Tror jeg må finne fram de gamle bøkene med rim og regler og lese for barnebarna. Jeg har ikke hørt at de lærer sånt nå.

Madame sa...

Haha, det var sjovt virkelig fundet på, Margit :-)

Donald sa...

Sikken en ond historie. Den fortæller, at man ikke skal finde sig i at ting bliver stjålet. Men den fortæller jo egentlig ikke så meget om, hvorfor der er nogle mennesker, som mangler noget, og andre, som har det godt.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Kreativ løsning dette.
Liker så godt disse strektegningene
enkelt og greit forklart.
Ha en fin uke og kos deg Margit.
Klem sendes fra meg

Marten sa...

Så fine og morsomme bilder! Hvis jeg forsto deg riktig i kommentar på mitt innlegg; jeg er "alen" i Trøndelag, men trives likevel best på Vestlandet :)

medina sa...

Fine bilder! Jeg elsker paraplyer. De har alltid fasinert meg, da jeg var lita tittet jeg alltid på paraplyene til folk. Farger, form osv

Janne i Fagerlia sa...

Den første sangen du tar med i innlegget ditt minner meg om første klasse på skolen. Dette var en av de første sangene vi lærte - koselig at du tok den med her.

h.espe sa...

Hei, og tusen takk for gode ord på mitt siste innlegg!

Så herlig innlegg du har laget på temaet regn - fine bilder :o)

Ønsker deg en flott uke videre!

Hilsen fra Hildegunn