onsdag 3. juni 2009

Blomster.



I dag var det i det minste oppholdsvær
og jeg fikk lyst å ta noen bilder i hagen.



Noe ugress ble og med, Har ikke rukket å gjøre noe
pga. sykdom.


Ballblom eller knappsolei.



En nydelig lav akeleie.
Plantet en, som er blitt til mange.



Denne sola skinner hele tiden,
enten dagen er skyfull eller klar.



SÅ TOK JEG EN TUR I DRIVHUSET.


Her står sommerplantene og venter på å bli plantet ut.
Tagetes, eller Fløyelsblomst som jeg helst vil si,
har begynt å blomstre.
De store bladene tilhører Sommermalope.
(sommerstokkrose)
Gleder meg til de blomstrer.


En Ringblomst begynner og å åpne seg,
og hvitt brudeslør er så søtt.



Så har vi Småkragen som blomstrer fint.
Den gleder seg til å komme ut i hagen.



Når vi kommer over helga, kan de settes ut.
Først da kan vi være sikker for nattefrost.



Stemoren har jo stått ute siden 1. mai,
så den har vokst seg stor og fin.
I pinsen måtte de settes under tak for ikke å drukne.



Til slutt viser jeg denne,
en stor rot
Bekkeblom.
Naturens egen hage.
Vokser like her ute.





6 kommentarer:

Hulda sa...

Så fine blomsterbilder. :) Akeleien er jo bare så flott, ekstra fin siden den er lav og tett. Vakker blåfarge har den også. Og bekkeblomen har jeg alltid beundret, nydelig. :) I drivhuset er det virkelig blitt stort og fint. Gleder meg til å plante i bedene. :) GOD NATT!

Anonym sa...

Er spent på om du har stokkroser til meg i år.Min kjære mann hadde sådd noen til meg, men han glemte dem i drivhuset da vi var i Kroatia.Nå ligger de på komposten.Ellers skulle dere jo ha vært her og sett alt som blomstrer.Mye er avblomstret, så det har dere gått glipp av,men her er mye annet vakkert for øyet.Toril.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Vakker blomstring hos deg!
Og i drivhuset venter masse flott på å komme ut:)
Plantet ut en del på mandag jeg, så kom regnet og siden har det fortsatt...
Kjølig vær med 4 grader i morres, er spent på hvordan det vil gå med dem stakkar. Leit når en legger ned masse tid og arbeid, at de blir ødelagt av regn og kulde..
Men jeg krysser fingrene for at det går bra,har prøvd å dekke dem så godt det lar seg gjøre:)
Ønsker deg en fin dag!!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Det blir så flott når alt blomstrer da er det bare å nyte.
Akeleie er en villig og nøysom.
Har 4 forskjellige farger av dem.
Småkrager er så søte og nette.
Håper at du er kommet deg i form nå så du kan få begynne å styre ute.Men været sette en stopper.
Har blandingsvær sol og regn.
Tusen takk for blomsterbildene du deler med oss,håper det kommer mange blomsterbilder fra deg.
Ønsker deg en fin og god dag.

Brit. (lille meg) sa...

Flotte blomster i din hage!
Ballblom kaller vi eggeplomme her.
Den er bare i knopp hos meg enda, det samme er akeleien. Men snart kommer de i blomst.
Ha en fin dag!>9

Marie sa...

Fint i hagen din :)
Skal seie det var mykje fint og frodig i drivhuset ditt! Så flink du er til å få det til :)

Ønskjer deg ein fin fredag og ei god helg :)